Despre Universitate

Conducerea

Facultăți & Departamente

Activitate de cercetare

Evenimente


Admitere

Programul academic

Oficiul de relații internaționale

Centrul de Consiliere

CĂUTARE

Bibliotecă & Publicații

Editura universității

Imagini din universitate

Licitatii

Studenți / Regulamente

Documente/Regulamente

Resurse WEB

Scoala doctorală

Concursuri didactice

 Facultatea de Inginerie· Facultatea de Științe și Litere· Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative · - Departamentul pentru pregătirea personalului didactic

Oferta educațională  - Programul de studii psihopedagogice privind certificarea pentru profesia didactică
                              - Program postuniversitar - Formare de formatori pentru integrare europeană
                              - Programul de formare continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar -  "Educația XXI"

 

PROGRAM POSTUNIVERSITAR - FORMARE DE  FORMATORI PENTRU INTEGRARE EUROPEANĂ

Curs postuniversitar: Durata cursului - 2 semestre; 75 credite

Formarea formatorilor se înscrie în cerințele profesionalizării activităților desfășurate în domeniul formării continue, formarea profesioniștilor în educația adulților. Formarea formatorilor este gândită în contextul larg al reformei educaționale, solicitată de societatea în schimbare
Formatorul de formatori este considerat autor și ofertant de formare, ca răspuns la cererea de formare, în orice domeniu de activitate socială.

Grupuri țintă :

  1. Persoane din sistem care au loc ocupațional deja existent-funcție/responsabilități/rol de coordonare a formării ulterioare: personalul IȘJ, reprezentanți în teritoriu: experții CCD, responsabilii de formare-dezvoltare profesională, șefii comisiilor metodice, șefii de catedre, mentorii și tutorii școlari, conducători de cercuri pedagogice, consilieri educativi, autori de proiecte;
  2. Directorii și directorii-adjuncți din unitățile școlare, cluburi etc.;
  3. Candidații individuali la demnitățile amintite;
  4. Reprezentanți ai organizațiilor profesionale și sociale interesați în stăpânirea strategiilor de formare;
  5. Împreună cu aceasta formarea inițială a studenților la toate facultățile și formarea postuniversitară (studii aprofundate de scurtă durată), pot deveni nucleu curricular pentru pentru viitoarea formă de studiu destinat formării formatorilor de formatori

Caracterul novator al cursului propus se concretizează în următoarele aspecte:

  1. Cursul asigură abordarea interdisciplinară a conceptelor și teoriilor din științele educației, din perspectivă managerială și formativă;
  2. Permite formarea unor competențe psihosociale  concretizate în comportamentul profesional și psiho-moral dezirabil, în vederea integrării la locul de muncă și în societate;
  3. Contribuie la formarea competențelor manageriale implicate în activitatea educativă, precum și la formarea spiritului managerial în raport cu cerințele reformei sistemului educațional;

Scopul programului

Programul își propune formarea nucleului universitar al formatorilor, care să contribuie la formarea și dezvoltarea rețelei de formatori colaboratori pentru programele de formare continuă; să contribuie, prin alternativă, la schimbarea de fond a sistemului de educare continuă prin formarea de formatori profesioniști, prin abordarea unitară a exigențelor/avantajelor pentru beneficiari, urmărind dezvoltarea personală pentru o inserție profesională optimă prin monitorizare pe criterii profesionale pe termen lung a efectelor de formare; calificarea-certificarea pentru optima absorbție ocupațională, prin priorizarea la  avansarea în carieră în baza evaluării proiective.

Competențe conform standardelor de formare
Metodologie
Comunicare și relații     
Programe și proiecte    
Management 

Finalitățile  cursului vizează:

  • Formarea competențelor generale și specifice formatorului de formatori, conform standardului ocupațional și profesional al formatorului de formatori

  • La finalul cursului formabilii vor fi capabili :

    • Să opereze corect cu conceptele specifice managementului formării
    • Să demonstreze competențele formative și manageriale de -proiectare, organizare, coordonare/monitorizare, control, evaluare, motivare/participare, organizarea grupului de formabili, prevenire și rezolvare de conflicte, decizie, comunicare, consiliere, managementul timpului, stressului, self-management.
    • Să utilizeze  metodele și  instrumentele adecvate formării de formatori activate în contexte diferite Să manifeste creativitate și spirit interdisciplinar;
    • Să modereze și să faciliteze activitățile de proiect derulate cu formabilii.

Evaluarea:

Evaluarea competențelor cursanților constă în elaborarea și susținerea unui portofoliu și în  aplicarea chestionarului pentru evaluarea cursului  de formare și a prestației formatorului.

Instrumente de evaluare :

  • portofoliu
  • chestionar pentru evaluarea cursului de formare și a prestației formatorului

            Prorector didactic,                                                                                                  Director D.P.P.D.,      
Prof. univ. dr. Călin ENĂCHESCU                                                                          Prof. univ. dr. Emilia ALBU

 

 

back

© Universitatea "Petru Maior" Târgu-Mureș