|
Oferta educațională - Programul de studii psihopedagogice privind certificarea pentru profesia didactică - Program postuniversitar - Formare de formatori pentru integrare europeană
- Programul de formare continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar - "Educația XXI"
PROGRAM POSTUNIVERSITAR - FORMARE DE FORMATORI PENTRU INTEGRARE EUROPEANĂ
Curs postuniversitar: Durata cursului - 2 semestre; 75 credite
Formarea formatorilor se înscrie în cerințele profesionalizării activităților desfășurate în domeniul formării continue, formarea profesioniștilor în educația adulților. Formarea formatorilor este gândită în contextul larg al reformei educaționale, solicitată de societatea în schimbare
Formatorul de formatori este considerat autor și ofertant de formare, ca răspuns la cererea de formare, în orice domeniu de activitate socială.
Grupuri țintă :
- Persoane din sistem care au loc ocupațional deja existent-funcție/responsabilități/rol de coordonare a formării ulterioare: personalul IȘJ, reprezentanți în teritoriu: experții CCD, responsabilii de formare-dezvoltare profesională, șefii comisiilor metodice, șefii de catedre, mentorii și tutorii școlari, conducători de cercuri pedagogice, consilieri educativi, autori de proiecte;
- Directorii și directorii-adjuncți din unitățile școlare, cluburi etc.;
- Candidații individuali la demnitățile amintite;
- Reprezentanți ai organizațiilor profesionale și sociale interesați în stăpânirea strategiilor de formare;
- Împreună cu aceasta formarea inițială a studenților la toate facultățile și formarea postuniversitară (studii aprofundate de scurtă durată), pot deveni nucleu curricular pentru pentru viitoarea formă de studiu destinat formării formatorilor de formatori
Caracterul novator al cursului propus se concretizează în următoarele aspecte:
- Cursul asigură abordarea interdisciplinară a conceptelor și teoriilor din științele educației, din perspectivă managerială și formativă;
- Permite formarea unor competențe psihosociale concretizate în comportamentul profesional și psiho-moral dezirabil, în vederea integrării la locul de muncă și în societate;
- Contribuie la formarea competențelor manageriale implicate în activitatea educativă, precum și la formarea spiritului managerial în raport cu cerințele reformei sistemului educațional;
Scopul programului
Programul își propune formarea nucleului universitar al formatorilor, care să contribuie la formarea și dezvoltarea rețelei de formatori colaboratori pentru programele de formare continuă; să contribuie, prin alternativă, la schimbarea de fond a sistemului de educare continuă prin formarea de formatori profesioniști, prin abordarea unitară a exigențelor/avantajelor pentru beneficiari, urmărind dezvoltarea personală pentru o inserție profesională optimă prin monitorizare pe criterii profesionale pe termen lung a efectelor de formare; calificarea-certificarea pentru optima absorbție ocupațională, prin priorizarea la avansarea în carieră în baza evaluării proiective.
Competențe conform standardelor de formare
Metodologie
Comunicare și relații
Programe și proiecte
Management
Finalitățile cursului vizează:
-
Formarea competențelor generale și specifice formatorului de formatori, conform standardului ocupațional și profesional al formatorului de formatori
-
La finalul cursului formabilii vor fi capabili :
- Să opereze corect cu conceptele specifice managementului formării
- Să demonstreze competențele formative și manageriale de -proiectare, organizare, coordonare/monitorizare, control, evaluare, motivare/participare, organizarea grupului de formabili, prevenire și rezolvare de conflicte, decizie, comunicare, consiliere, managementul timpului, stressului, self-management.
- Să utilizeze metodele și instrumentele adecvate formării de formatori activate în contexte diferite Să manifeste creativitate și spirit interdisciplinar;
- Să modereze și să faciliteze activitățile de proiect derulate cu formabilii.
Evaluarea:
Evaluarea competențelor cursanților constă în elaborarea și susținerea unui portofoliu și în aplicarea chestionarului pentru evaluarea cursului de formare și a prestației formatorului.
Instrumente de evaluare :
- portofoliu
- chestionar pentru evaluarea cursului de formare și a prestației formatorului
Prorector didactic, Director D.P.P.D.,
Prof. univ. dr. Călin ENĂCHESCU Prof. univ. dr. Emilia ALBU
|