Facultatea de Științe și Litere» Studii de licență » Comunicare și relații publice
Comunicare și relații publice
Domeniu fundamental: Științe sociale și politice
Domeniu de licență: Științe ale comunicării
Program de studiu de licență: Comunicare și relații publice
Baza legală a programului:H.G. 1418/2006 /ARACIS 25.06.2009
Forma de învățământ: învățământ cu frecvență
Durata studiilor: 6 semestre
Misiunea programului de studii de licență:
- Formarea de specialiști cu studii superioare pentru învățământ, cercetare și sectoare social - economice și culturale;
- Integratoare a societății locale cu comunitatea academică națională și internațională; articularea permanentă la valorile culturale și științifice internaționale;
- Cercetarea pentru adevăr, deziderat fundamental al misiunii universității, materializat prin cercetare fundamentală, aplicativă și dedicată.
- Promovarea unei oferte educaționale în sistemul de formare continuă pentru resursele umane regionale și naționale.
- Transferul de cunoștințe către societate și în slujba societății, astfel încât Universitatea, prin serviciile și cercetarea dedicată, să realizeze cu alte organizații parteneriate de cooperarea în dezvoltarea regională;
- Elaborarea unei strategii pentru afirmarea culturii organizaționale, a imaginii și identității instituționale a universității.
Obiectivele programului de studii:
Obiective generale:
- capacitate de analiză și sinteză;
- capacitate de a empatiza cu mediul social;
- abilitatea de a percepe corect și de a exploata eficient tendințele sociale, politice și economice de imagine și conținut;
- capacitate de asimilare critică, prelucrare și exploatare a informației teoretice
Obiective specifice:
- foarte bună stăpânire a resurselor limbajului verbal, paraverbal și nonverbal în comunicare;
- elaborarea și gestionarea de campanii de relații publice;
- elaborarea și gestionarea de strategii publicitare;
- aplicarea metodelor și tehnicilor de cercetare sociologică în domeniul relațiilor publice și publicității;
- implementarea și dezvoltarea sistemelor de comunicare organizațională în plan intern și extern;
- dezvoltarea abilităților de mediator, pentru managementul crizelor și conflictelor;
- dezvoltarea capacităților de comunicare interpersonală, inter-instituțională, interculturală și internațională.
Titlul de absolvire: Licențiat în științe ale comunicării
Calificarea academică: Comunicare și relații publice Cod RNCIS L060060020
Competențe:
Competențe profesionale:
- Identificarea si utilizarea limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării
- Utilizarea noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC)
- Identificarea și utilizarea strategiilor, metodelor și tehnicilor de comunicare în procesul de relații publice
- Realizarea și promovarea unui produs de relații publice
- Asistență de specialitate în gestionarea comunicării de criză și/sau în medierea conflictelor de comunicare
Competențe transversale:
- Rezolvarea în mod realist - cu argumentare atât teoretică, cât și practică - a unor situații profesionale uzuale, în vederea soluționării eficiente și deontologice a acestora
- Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice
- Autoevaluarea nevoii de formare profesională în scopul inserției și adaptării la cerințele pieței muncii
Standarde ocupaționale: Cod COR 2432 http://www.rubinian.com/cor_5_ocupatia.php?id=2432
Ocupații posibile conform COR: Profesor în învățământul gimnazial - 232201; Formator - 241205; Organizator/conceptor/consultant formare - 241217; Evaluator de competențe profesionale - 241219; Organizator protocol - 241909; Organizator târguri și expoziții - 241911; Prezentator expoziții - 241912; Asistent director/responsabil de funcțiune (studii sup.) - 241924; Specialist în relații publice - 244701; Mediator - 244702; Purtător de cuvânt - 244706; Brand manager - 244707; Tehnoredactor - 245121;
Noi ocupații propuse pentru a fi incluse in COR: asistent de cercetare în relații publice și comunicare; specialist în organizarea și promovarea evenimentelor; specialist în informare publică, asistent în relații publice internaționale; specialist în educația pentru relații publice; specialist monitorizare media; negociator; conducător întreprindere mică patron (girant) în comunicare și relații publice; consilier și consultant în comunicare și relații publice; consultant media, consultant branding; referent de specialitate în comunicare și relații publice; asistent de proiect, asistent consiliere clienți; asistent consilier executiv; specialist comunicare internă, specialist în comunicare organizațională, specialist în comunicare instituțională, consilier de comunicare pentru organizații non-profit, consultant comunicare politică, specialist în relații publice online, specialist în comunicarea cu presa.
Data ultimei actualizări: 29 noiembrie 2012